top of page

בינה מלאכותית chat GPT / מה ניתן להפיק מהבינה מלאכותית למבוגרים?

עודכן: לפני 3 ימים




בקשתי מהבינה להסביר לי על עצמה וזה מה שקבלתי : בינה מלאכותית (AI) מתייחסת לסימולציה של אינטלקט אנושי במחשבים בעלי יכולת חשיבה ולמידה.

ניתן ללמד מערכות בינה מלאכותית לבצע פעולות שבדרך כלל דורשות אינטלקט אנושי, כגון זיהוי דיבור, הבנת השפה המדוברת, קבלת החלטות ומשחקים.

למרות העובדה שניתן לגרום למערכות אלו להידמות להתנהגות אנושית, הן אינן חולקות את אותן חוויות פיזיות ורגשיות כמו אנשים.







האתגר הגדול של המבוגרים כיום הוא שיש יותר מדי רעשי רקע. הם מפוצצים כל היום במידע ולא יודעים להבדיל מה נכון ומה פייק ניוז. היכן שומרים את המידע, כיצד ניגשים אליו בקלות. הם נשארים עם הרבה שאלות ולא תמיד יש את מי לשאול.


את מי שהם יכולים לשאול זה הרבה פעמים הבן או בת הזוג שכמוהם נחשבים ל"מהגרים דיגיטליים" ולא ממש יכולים לסייע. השלב הבא והמתבקש יהיה לשאול את הילדים שלהם. אבל הילדים כיום מתרוצצים ממשימה למשימה, נמצאים בעולם גועש והם לא תמיד יכולים להעמיק בבעיה של ההורים וליצור קונטקסט חיובי וסובלני כלפי השאלות שלהם. זה קורה הרבה פעמים כי אין להם מספיק זמן "לבלות" עם השאלה ולרדת לעומק הנדרש כדי לפתור אותה.



חוסר עצמאות עלולה להוביל לתחושות של בדידות ודיכאון, ואף יכולים להשפיע לרעה על הבריאות הגופנית.

אנחנו בנקודת הזמן בה יש יותר בני 65+ מבני 5 בעולם. תוחלת החיים עולה בזכות החידושים ברפואה אבל גם בזכות האימוץ של הטכנולוגיה. מבוגרים לא יכולים יותר לעשות שימוש בתירוץ "זה לא בשבילי".



אוריינות דיגיטלית מוגדרת כמכלול היכולות, המיומנויות והידע הנדרשים להתנהלות בסביבה הדיגיטלית במאה ה-21 וכאחד מהכישורים הנחוצים והחיוניים ביותר במאה ה-21.


אש"ל גוף אשר מתמחה בחקר הזקנה בישראל טוען כי אוריינות דיגיטלית

גורם מנבא רוחבי אשר משפיע על כל קבוצות המדדים שלבסוף מסייעים להזדקנות מיטבית ומובילים לשיפור איכות החיים של הזקנים. אדם בעל אוריינות דיגיטלית יהיה מחובר יותר לקהילה שלו ויצליח להיות עצמאי הרבה יותר.




המבוגרים יודעים לשאול שאלות טובות ומתבססים על התבונה הרבה שצברו.

זה בדיוק מה ChatGPT זקוקה לו.

מה זה בעצם ChatGPT שעליה מדבר כיום כל העולם?







ChatGPT

הוא כלי שמשתמש בטכנולוגיית מחשב כדי לחקות שיחה אנושית. זה עובד על ידי שימוש במה שהוא למד מכמות גדולה של טקסט כתוב כדי ליצור תגובות לשאלות או הצהרות. ,חשבו על זה בתור חבר רובוט שיכול לדבר אתכם ולהבין מה אתם אומרים ואז להגיב בצורה שנשמעת כמו אדם אמיתי. למרות שזה לא אדם אמיתי, הוא עדיין יכול לנהל איתכם שיחה ולספק לכם מידע או לבדר אותכם, הכל דרך מחשב או מכשיר אחר.


באופן כללי, לצ'אטבוטים (צאטים כמו שאנחנו רואים הרבה ברשתות החברתיות ואתרי אינטרנט) ולמערכות בינה מלאכותית לשיחה יש פוטנציאל לעזור למבוגרים במשימות כמו אחזור מידע, תזכורות , בידור ותקשורת, מה שיכול להפוך את חיי היומיום שלהם לקלים ונוחים יותר. עם זאת, חשוב לציין שאין להשתמש במערכות אלו כתחליף לתמיכה ואינטראקציה אנושית, ולאנשים מבוגרים עדיין צריכה להיות גישה לסיוע אנושי בעת הצורך.



כאן יעלו בקרוב דוגמאות וסדרה של כלים על תועלות של הבינה המלאכותית עבור הקהל המבוגר שתוכלו לעשות בהן שימוש כבר היום.


הירשמו בכפתור מטה ונשלח אליכם עדכון ברגע שהתוכן יעלה לאתר.





ג'י-פיטפוט ככה קוראים לזה היום אומר "שאול אמסטרדמסקי". צפו בכתבה המעניינת של "כאן 11 " על הבינה המלאכותית.



אני מביאה לכם דוגמא של סיפור בדיחה מבינה מלאכותית.

בדיחת GPT:


שלום לכולם! אז, דיברתי עם סבא וסבתא שלי לפני כמה ימים והם סיפרו לי על המכשיר החדש הזה שהם קיבלו, צ'אט GPT. ותנו לי לומר לכם, זו הייתה ההרפתקה.


אתה מבין, סבא וסבתא שלי בשנות השבעים לחייהם והם לא בדיוק מתמחים בטכנולוגיה. אז, שהנכדה שלי הראתה להם איך להשתמש בצ'אט GPT הזה, אני חושב שאולי היא דיברה במאדים. אבל, הם היו נחושים ללמוד.


אז, סבא שלי מתחיל להקליד והוא שואל את הצ'אט GPT, "איך אני מכין כוס תה?" והצ'אט GPT משיב, "אני מצטער, אני לא מתוכנת למכשירי מטבח. האם אני יכול לעזור לך במשהו אחר?"

סבא שלי אומר, "טוב, אני מניח שאמשיך אז בדרך הישנה".


אבל הדבר הכי מצחיק היה כשסבתא שלי ניסתה להשתמש בצ'אט GPT כדי לשלוח מייל. היא מתחילה להקליד ואז היא מביטה בי ואומרת, "אני חושבת שאולי שלחתי את זה לאדם הלא נכון." שאלתי אותה למי היא שלחה את זה והיא אומרת, "אני לא בטוחה, זה היה חבורה של מספרים ואותיות". אני כמו, "סבתא, זו כתובת המייל."


והחלק הכי טוב הוא כשסבא וסבתא שלי סוף סוף הבינו איך להשתמש בזה, הם שלחו הודעות אחד לשני מהצד השני של החדר. כלומר, אני מניח שזה עדיף מאשר לצעוק, אבל זה גם לא בדיוק יעיל.


אבל בשיא הרצינות, זה נהדר לראות אנשים מבוגרים מאמצים טכנולוגיה ומנסים דברים חדשים. זה רק מראה שאתה אף פעם לא מבוגר מדי בשביל ללמוד עם קצת התמדה אתה יכול להשיג הכל.


ומי יודע, אולי יום אחד סבא וסבתא שלי ילמדו אותי איך להשתמש בצ'אט GPT. אבל אני לא עוצר את נשימתי.


תודה לכם, אנשים!


חדשות מעניינות בהקשר לבינה

מדי פעם אשתדל להביא לפניכם חדשות חשובות ומעניינות .

ובעיקר קשורות לבריאותנו.



חוקרים גילו באמצעות AI אנטיביוטיקה שהורגת כמה מהחיידקים העמידים ביותר https://www.geektime.co.il/ai-identifies-new-powerful-antibiotics/







סבים יקרים, עוד חדשות מעניינות.....

ערכה שתגן על התינוק (הנכד)

במידה ויש לכם נכדים תינוקות!

הפתעה מעניינת!

אתם רוצים לקנות מתנות לילדים שלכם ומתלבטים?? הבטחתי חדשות מעניינות בקשר לבינה, ובכן: אצרף לכם כתבה בהקשר לערכה לתינוק שתגן עליו.

מן הסתם, לכל זוג שנולד תינוק קיימת חרדה לגביו ובמיוחד אם הוא במיטתו ואתם לא בנמצא לידו.

המקור שלקחתי ממנו. (חדשות מבזק לייב).




תמונת המחשה דמיונית שתגן על התינוק, נלקח מבינה מלאכו





















"היו מזונותיך תרופותיך  ותרופותיך מזונותיך"

היפוקרטס.

bottom of page