top of page

סיבולת לב ריאה - האימון שמכין את הגוף למרתון החיים

עודכן: לפני יומיים


"להחליט מה לא לעשות, חשוב באותה מידה כמו להחליט מה כן לעשות" (סטיב ג'ובס).



הליכה מהירה בטבבע
הליכה מהירה בטבע טובה לבריאות - הציור שלי


פעילות ארובית היא לא רק ספורט למאמץ, היא האימון שמכין את הגוף והנפש למרתון החיים. בניית סיבולת לב-ריאה היא הבסיס לכושר גופני כללי, בריאות טובה לטווח ארוך ואף חיים ממושכים יותר.


דופק לב מאומן ונשימה חלקה מבטיחים אספקת חמצן מיטבית לרקמות ולמוח במהלך פעילות יומיומית ובמצבי לחץ. זה מונע התעייפות מהירה, משפר ריכוז ותפקודים קוגניטיביים ומחזק את מערכת החיסון.


אימוני סיבולת מסייעים גם בוויסות לחץ הדם, רמות סוכר וגורמים נוספים להגנה מפני מחלות לב וכלי דם. הסיכון לסרטן, סוכרת וניוון שכלי אף הוא יורד בזכות בריאות הלב-ריאה.


המפתח? פעילות ארובית סדירה כמו שחייה, ריצה, רכיבה על אופניים וטיולים ממושכים. גוון בין אינטנסיביות גבוהה לנמוכה יותר, חשוב רק לזיז את הגוף ולשמור על דופק התעמלותי בשגרה.


אז קדימה, התחילו להתאמן למרתון הגדול - זה של החיים הבריאים והנינוחים!









רוצים להרגיש צעירים, בריאים וחיוניים? התשובה היא לשמור על גוף פעיל וכושר גופני טוב. אין צורך להתאמץ יתר על המידה - התחילו בצעד קטן אך יעיל: אימצו הרגל של צעידה יומית.


צעידה קבועה ובקצב הולך וגובר היא דרך מצוינת לחזק את כלי הדם, לשפר את קצב הלב ולבנות עצם וגידים חזקים. היא גם משפרת את מצב הרוח ומפחיתה מתח.


התחילו בקצב שנוח לכם, אך הציבו לעצמכם יעד להאריך בהדרגה את משך הצעידה ואת קצב ההליכה. קבעו לעצמכם מסלול קבוע או התנסו במסלולים שונים לגיוון. הקפידו על יציבה זקופה ועל נשימות עמוקות במהלך הליכה.


במהרה תבחינו כיצד הכושר הגופני שלכם הולך ומשתפר. תחושת הרעננות והחיוניות תלך ותגבר, וייתכן שתופתעו לגלות כמה צעירים אתם מרגישים! צעידה יומית היא ההשקעה הקטנה שתשלם תשואה גדולה בבריאות ובאיכות חיים ארוכת שנים. כדאי לכם בהחלט לנסות!



למה הכוונה סיבולת לב ריאה? - זהו אחד מהתחומים של הכושר הגופני: CARDIO,

הספורט הנכלל בקטגוריה זו: הליכה קצבית, פעילות אירובית, ריצה, שחיה, ריקוד, כדורגל, כדורסל, כדוריד, ירידה ועליה במדרגות, קפיצה בחבל, רכיבה על אופניים, וכל פעילות נמרצת אחרת.





התועלת בספורט זה:



1. מאפשרת לגוף להתמיד בפעילות גופנית ממושכת .


2. חיזוק שרירי הלב, לכן פחות חולים במחלות לב.


3. יכולת הגוף לקלוט חמצן מהאוויר במינימום זמן במהלך פעילות מאומצת ולהעבירו לכל התאים המפרישים תאי פסולת ונפלטים החוצה.


4. משפר את זרימת הדם.


5. מזרז תהליכי התאוששות כמו: חזרה ללחץ דם תקין.


6. עליה ברמת הכולסטרול הטוב HDA וירידה בכולסטרול הרע LDL.


7. מצב רוח משופר.






הנכדה שלי רוקדת, גם זה ספורט לסיבולת לב ריאה








ראו סרטון נחמד איך זקנים עושים ספורט "סיבולת לב ריאה" בריקוד .












"היו מזונותיך תרופותיך  ותרופותיך מזונותיך"

היפוקרטס.

bottom of page